(АНКЕТА)
Сіздің жақсы ата-ана екеніңізге біз сенімдіміз. Бірақ, кейде балаңызды тәрбиелеу барысында кейбір қиыншылықтарға кезігуіңіз мүмкін. Осы тест арқылы Сіздің балаңызбен қарым қатынасыңызға және оны тәрбиелеуге тура жол көрсетуге көмектеседі.
а) Не болғанын сұрап, киімінің жыртылған жерін тігіп, компресс жасайсыз.
б) Балаңызға көмек көрсетесіз, әңгімелесесіз, әйтеуір бір күні оның бұзықтығы өзіне таяқ болып тиетінін түсіндіресіз.
в) Оған ешқандай көңіл бөлмейсіз, өз білгенімен жүре берсін.
а) Ол балалардың ата-аналарымен әңгімелесесіз.
б) Ол балаларды үйіңізге шақырып, әңгіме құрып, тәрбиелеуге тырысасыз.
в) Балаңызға достарының кемшіліктерін айтып, ол балалар сен үшін жаман әдет, олармен дос болма – деп түсіндіресіз.
а) Сіз еш нәрсе істемейсіз, бала ұтылуға да үйрене берсін деп ойлайсыз.
б) Балаңыз ұтылуды ауыр қабылдаса, онымен ойнауға бас тартасыз.
в) Әдейі бала ұтылуға үйренсін деп
а) Ұйқының қандай маңызды екенін айтар едім.
б) Қай уақытта ұйықтаса да жүре берсін, бірақ таңертең тура уақытында оятамын.
в) Белгілі бір уақытта төсегіне жатқызып, жалғыз өзін қалдырамын.
а)Балаларға арналған бағдарлама біткеннен соң, баламды ұйықтатуға жатқызамын, ол ұйықтағаннан кейін теледидарды қосамын.
б)Балама теледидардан қандай бағдарламаларды көруге болатынын немесе көруге болмайтынын түсіндіремін.
в) Оған кейбір бағдарламаларды таңдап алып қоямын.
а)Олай болмайды, жақсы әрекет емес, әдепсіз екенін түсіндіруге тырысамын.
б)Әдепсіз болуға тыйым саламын және оны айтқан тілді алмағаны үшін жазалаймын.
в) Балам өзін жақсы ұстаған кездері оны мадақтап аламын.
а)Қалай болса, барлығын солай қалдырамын, өзі білсін.
б)Балалық ғашықтықты кесуге тырысамын.
в) Балама ондай ғашықтық сезімді түсіндіруге тырысамын.
а)Оған қайтадан өзін ұруын айтамын.
б)Сол балалардың ата-аналарымен сөйлесемін.
в) Баламды сол әдепсіз балалармен араласпайтындай етіп тәрбиелеп қоямын.
а)Оған өзі сияқты көргенсіз, бұзық болып көрінемін, ұрсамын.
б)Балама көп уақыт көңіл бөлуге тырысамын.
в) Балама теледидардан зорлық-зомбылық, төбелес көрсететін фильмдерді көруге тыйым саламын.
Әрине бірінші отбасында және балабақшаға келгенде. Балабақшада таныс емес үлкен адамдармен, балалармен танысады, мінез құлық ережелері мен нормаларын меңгереді.Жаңа жағдайға бала қалай үйренеді? Өкінішке орай балабақшаға бейімделу көбінесе қиын және ауыр өтеді. Бала тамақ ішпейді, ұйықтамайды, балалармен және үлкен адамдармен араласудан бас тартады да қоршаған ортаға деген қызығушылығы төмендейді,ойыншықтарды ойынға қатыстырмайды.
Баланың балабақшаға қиын бейімделу себептері:
Көбінесе ата-аналар жұмыс тәртібін айтып, баланы күні бойы балабақшағақалдырады.Осының нәтижесінде күрделі және созылмалы мәселелер пайда болады.
Ата-аналардың балаға эмоцияналдық әсері көбінесе жағдайды қиындатады. Әр отбасында бейімделудің үш түрі бар.
Қобалжулары қатты ата-аналардың балалары да балабақшаға қиын бейімделеді, өткені ата-анасының қобалжуын көріп, баланың қроқынышы ұлғая бастайды.
Осы кезде ата-аналар балаға көмек беруі керек.
Ертеңгілік қоштасуды жеңілдету тәсілдері:
Психология саласы бойынша «Балалардың бала-бақшаға бейімделу» жеңіл өтуі үшін арналған тренинг сабақты педагог-психолог: Н.Аимбетова өткізді.
Баланың әлеуметтенуі қашан қайта басталады? Әрине бірінші отбасында және балабақша келгенде. Балабақша таныс емес үлкен адамдармен , балалармен танысады , мінез-құлық ережелері мен нормаларын менгереді. Жаңа жағдайға бала қалай үйренеді? Өкінішке орай балабақшаға бейімделу көбінесе қиын және ауыр өтеді. Бала тамақ ішпейді, ұйықтамайды, балалармен және үлкен адамдармен араласудан бас тартады да , қоршаған ортаға деген қызығушылығы төмендейді , ойншықтарды ойынға қатыстырмайды. Баланың балабақшаға қиын бейімделу себептері: басқа адамға бұрын қалып көрмегендіктен, дәретке өзі отырып үйренбегендіктен, кейбір тағамдарды жеу дағдысы жоқ , мысалы қызылша , орамжапырақ , қатты тамақты шайып үйренбеген (құрттайнан) балабақшаға келген алғашқы күндері бала 2 сағатқа қалу керек . Көбінесе ата-аналар жқмыс тәртібін айтып , баланы күні бойы балабақшаға қалдырады. Осының нәтижесінде күрделі және созылмалы мәселелер пайда болады.
Балаңызбен үйде сойлесесіз бе? Оны мақтайсыз ба , оны жақсы көретініңіз туралы айттыңыз ба? Ата-аналардың балаға эмоционалдық әсері кобінесе жағдайды қиындатады. Әр отбасында бейімделудің үш түрі бар, жеңіл түрі-баланың мінез-құлығы 10-15 күнде қалпына келеді . Орташа ауырлық бейімделу – 1 айдың ішінде , ауыр бейімделу – 2 айдан 6 айға дейін өтеді.
Қобалжулары қатты ата – аналардың балалары да балабақшаға қиын бейімделеді , өйткені ата - ананың қобалжуын көріп , баланың қорқынышы ұлғая бастайды. Осы кезде ата – ана балаға көмек беруі керек.


Психология саласы бойынша «Мен қандаймын?»тақырыбында тренингті педагог-психолог: Н.Аимбетова өткізді. Тренинг барысында қызықты ойындар мен жаттығулар жасалып, балалар жақсы мен жаманды ажырата білуді, бір-біріне көмектесу керек екендігін түсінді.


Психология саласы бойынша «Көтеріңкі көңіл-күй жанға қуат береді» тақырыбында ұжыммен тренингті өткізді. Тренингті педагог-психолог маманы жүргізіп, бала-бақша ұжымына көтеріңкі көңіл – күй сыйлап, шаршағандарын басып жағымды психологиялық ахуалды қалыптастырды.




Майда моторика — бұл адамның үш (нерв, бұлшық, сүйек) жүйелерінің нәтижесінде қолының және аяғының саусақтарымен майда және нақты қимылдарды орындай алуы.








